Brand Name

Blog

4 Adımda Etkili Bir B Planı Oluşturmak

businesses are experiencing ransomware attacks more frequently than ever

HER ZAMAN B PLANINIZ OLMALI!

Hayat size limon verirse, tuz ve tekila isteyin! Ya da farklı fırsatları değerlendirerek, B planınızı etkinleştirebilirsiniz.

Biraz düşünürseniz, bu yaklaşımların işletmeler için de geçerli olduğunu fark edeceksiniz. Neden? Çünkü sağlam bir B planına sahip olmamanız, yalnızca maliyet anlamında yük değil (uyumluluk ve yasal para cezaları nedeniyle); planlanmamış duruşmalar, itibarınızı ve genel üretkenliğinizi olumsuz etkileyeceğinden dolayı manevi bir yüke de girmiş olursunuz. İstatistiklere bakacak olursak;

Yukarıdaki maddeleri daha da uzatabiliriz, ancak buradaki asıl amacımız veri kaybı istatistiklerini size sunmak değil, şirket altyapınızdaki her bir veri parçasını korumada size yardımcı olmaktır.

İşletmenize sağlam bir B planı oluşturmak için ihtiyacınız olan 4 adım: 

1. Altyapınızı dikkatlice inceleyin 

Günümüzde işletmeler, Oracle gibi alışagelmiş iş yüklerinin yanı sıra MySQL gibi açık veri tabanı, sanal ve bulut iş yüklerini de taşımak zorunda kalırlar. Çoğu şirket, kendi veri tabanı için, bulut sistemleri için, hatta sanallaştırılmış veri sistemleri için karma bir model kullanır. Ve evet, müşteri bilgilerinizden çalışanlarınız bordro kayıtlarına, DevOps’un kullandığı veritabanından developerlarınız tarafından kullanılan uygulamalara, yani HER ŞEYE kadar şirketinizi korumak sizin sorumluluğunuzdadır.

İşe ne tür verilere sahip olduğunuzu ve bu verilerin nerelerde bulunduğuna bakarak başlayın. Çoğu işletme bu adıma geçici çözümler ile yaklaşıyor - belirli işleri yönetme ve koruma ile diğer işleri korumaya almak bir çözüm. Ancak bu yaklaşım, bazı araçlar arasındaki entegrasyon seviyesi yeterli olmadığından, tüm verilerinizin korunup korunmadığından, bir sorun ile karşılaşılırsa verilerinizi kurtarabileceğinizden emin olmanın bir yolu değildir. İhtiyacınız olan şey, karmaşıklığı ortadan kadıran ve tüm altyapıyı tek bir görünümde sunan birleşik bir platformdur.

2. Gerekliliklerinizi belirleyin

Her işletme birbirinden farklıdır ve şirket hedeflerine ulaşmak için farklı gereksinimlere sahiptir. Bu, altyapınızın nasıl görünmesi gerektiğini ancak sizin belirleyebileceğinizin bir göstergesidir.

Her şeyi korumanın en önemli iki parametresi olan RPO (Kurtarma Noktası) ve RTO (Kurtarma Süesi) ile işe başlayın. RPO, veri kaybı riski için sistemizinin en derin noktasını ifade ederken, RTO, hizmet dışı kalabilme süresini ifade eder.

İkinci olarak, verilerinizi nasıl korumak istediğinizi belirleyin; tam yedekleme, anlık görüntüleme veya çoğaltma yöntemlerinden birisini seçin. Hangisine ihtiyaç vardır? Hepsine. Çoğaltma ve görüntüleme yöntemleri artık yedeklemenin yerine geçmelidir. Ancak, genel olarak tüm yöntemlerin veri koruma stratejinize entegre edildiğinden emin olmalısınız.

Son olarak, yedeklenmiş verilerinizin nerede tutulacağına karar verin. Unutmayın, her bir verinin kullanılabilirlik ve performans açısından kendine özgü gereksinimleri vardır. Verilerinizin önemine, iş yükünün kritik seviyesine veya verilerinizin saklanmasını istediğiniz süreye bağlı olarak birden fazla depolama sistemine ihtiyaç duyabilirsiniz. Depolama sistem seçenekleri amaca yönelik üretilmiş yedekleme cihazları, LTR, arşivleme cihazları, bulut depolama sistemleri ve hatta bantları içerir.

3. Araştırın ve değerlendirin 

Bu aşamada çevresel faktörleri değerlendirmeli ve belirleyeceğiniz çözümün neleri kapsaması gerektiğini belirlemelisiniz.Bir sonraki adım yedekleme çözümünüzü tanımlamak olacaktır. İhtiyacınız olan, yalnızca altyapınızı birleştiren değil; size görüş ve öneriler sunacak, işletmenizi her ölçekte koruyacak, yedek pencere menülerinizi ve büyüyen SLA’larınızı karşılayacak bir yedekleme platformudur. Aradığınız çözüm aşağıda belirtilen özellikleri kapsamalıdır:

* Kendini endüstride kanıtlamış - büyük kuruluşlar tarafından güven elde etmiş ve veri kurtarma işlemini daha önceden başarılı bir şekilde tamamlamış,

* Analistler ve meslektaşlarınız tarafından onaylanmış, sertifikası olan, bugün var olan iş yüklerinize ve gelecekte benimsemeyi planladığınız işlere entegre edebileceğiniz.

Değerlendirme aşamasında, veri tekilleştirme gibi temel özellikleri karşılaştırdığınızdan, çözümün aracısız bir yapıyı destekleyip desteklemediğinden, size verilerinizin tamamını geri yükleme seçeneği sunduğundan, FIPS 140-2 ve STIG gibi güvenlik standartlarına uygun olduğundan emin olun.

4. Belirlediğiniz stratejiyi tekrar ve tekrar test edin

İyi geliştirilmiş bir plan bile test edilmediğinde başarısız olabilir, bu da bizi stratejimizin son adımına götürür - B planınızı test edin. Planınızı belirli aralıklarla test etmeniz çok önemlidir. Basit bir test sonrası, geri yüklenme sırasında bile, B planınızın uygulanması esnasında kendini göstermeyecek sorunları belirleyebilirsiniz. Bu nedenle yedeklemelerinizi, yeni uygulamalarınız ve iş yüklerinizden gelecek veriler olarak şirket içi, sanal ve bulut sistemini dahil ederek tüm verilerinizi kapsadığından emin olmalısınız.

Son olarak 

Her firma, siber suç, doğal afet, iş kazası gibi farklı işletme riski ile karşı karşıyadır. Yedekleme, gerçekten de son savunma hattınız olmalıdır. Ve Vertitas NetBackup’tan daha iyi bir çözüm bulamayabilirsiniz; çünkü Veritas, Fortune 500’ün %86’sı, Fortune 100’ün %99’u tarafından güvenilen, pazar lideri bir platformdur. NetBackup ile işletmenizi ön görülemeyenlerden koruyabilir, BT ortamınızdaki her değişimden güvenle çıkmanızı sağlayabilir.

Daha fazla bilgi için, Veritas NetBackup’ı ziyaret edin!

[Kaynak]

LinkPlus, 1995 yılında kurulmuş ve bilgi teknolojileri alanında faaliyet gösteren bir firmadır.

LINKPLUS.COM.TR 2017 - Website Management: flatart